Translate

mandag 23. september 2013

Kamuflasje og Musvåken

Høsten er her, å jeg tenkte å være ute i god tid til å følge ett godt råd jeg fikk av Knut Winnæss
Nemlig å flytte kamuflasjeteltet til en plass ikke snøen ødelegger det.

Denne dagen skulle ikke gå til fotografering, men jeg drar jo ikke helt uten kamera for det.
Jeg har vært på jakt etter Musvåken helt siden ifjor. Jeg vet hvor den holder til, eller hvor di holder til. Det er faktisk to stk der jeg er. Jeg hører di hele tiden og ser di som regel langt oppi i himmelen. Men di kommer aldri på "skuddhold". 

Jeg sliter opp skråningen med ting og tang som jeg skal bruke til å bygge tak over teltet med.
Jeg tramper som en elefant, puster og peser å kommer endelig frem til teltet.
Å hvem ser jeg sitter ca 5 meter foran teltet?.... Joda der sitter jaggu MUSVÅKEN.
Eneste gangen jeg ikke er der for å fotografere. Typisk.. Eneste av objektiv jeg har med er ett såkalt
"allround zoomobjektiv" Jeg kaster fra meg det jeg har i hendene og suger tak i kamera som henger over skuldra, og fyrer løs. Det er nyttesløst, men en prøver jo for det..

  




Vel, da er det jo hvertfall håp..

 Etter å ha fått ned pulsen igjen, så setter jeg i gang med det jeg kom for å gjøre.
Jeg flytter teltet mellom to trær, men føler lissom ikke at det er trygt nok.


Så jeg setter i gang å gjøre litt mer ut av det.















Føler meg sikker på at den vil holde igjennom vinteren nå.

1 kommentar:

  1. Ser lovende ut dette Jarle, blir spennende å følge med på dette prosjektet utover :-)

    SvarSlett

Hei.
Takk for at du kikker innom bloggen.
Kommenter gjerne innleggene.
Mvh Jarle