Translate

onsdag 11. september 2013

Fuglefjær.

En stund siden jeg har vært ved fotoskjulet mitt. Får ikke like mye tid til å dra på fotojakt som en skulle ønske. Men fikk en liten tur her om dagen.
Det var overskyet og regn, så jeg regnet med alle fjærkledde lå trygt og godt i sine hjem, for det kom ingen å viste seg for meg.
Alikevel drar jeg ikke tomhendt hjem, for det har vært noen der. Fant noen fjær..
Legger ved bilde.

Jeg vet ikke åssen fugl di tilhører, men ikke noen av småfuglene jeg pleier å se.
Er det noen som vet?



3 kommentarer:

  1. Hei Jarle. Tror det er stjertfjær fra ei Røy du har funnet...hvis de er 10-12 cm lange.

    SvarSlett
  2. Hei Robert.

    Tusen takk for svar. Artig å vite at det har vært den type fugl der.. Fjærene er faktisk 20 cm lange. Jeg måtte jo måle di.

    SvarSlett
  3. Er nok meg som husker feil om lengden...hadde noen slike liggende for mange år siden, tror nok det er fra Røy.

    SvarSlett

Hei.
Takk for at du kikker innom bloggen.
Kommenter gjerne innleggene.
Mvh Jarle