Translate

fredag 3. mai 2013

Ny art for min del.

Var ute å gikk her om dagen da denne karen her sprang over stien. Den prøvde ikke å stikke av eller fly sin vei, men la seg ned å gikk i ett med omgivelsene. Jeg kikket ned på kamera for å ta av objektivdekselet og så opp igjen. Det var nok. Jeg kunne ikke se den lenger. Jeg visste den var der ett sted. Den var så godt kamuflert at jeg stod der borti 15 min før jeg fikk øye på den. Det tror jeg den registrerte, for da fløy den og en til som jeg ikke hadde sett i hele tatt.
Jeg rakk kun å ta ett bilde av den. Men skal se om den oppholder seg der en annen gang for å prøve å få bedre bilder.
Jeg gjetter på at det er en Kvartbekkasin. For den hadde ikke det lange nebbet som Enkeltbekkasin og virket noe mindre i størrelse.


1 kommentar:

  1. Hei Jarle. Det er skikkelig imponerende hvordan enkelte fugler stoler på kamuflasjen sin. Har selv opplevd en lignende situasjon på Hardangervidda med rype som lå på reir. Jeg visste jeg stod mindre enn 3 meter fra den men fikk ikke øye på den før den fløy opp.

    SvarSlett

Hei.
Takk for at du kikker innom bloggen.
Kommenter gjerne innleggene.
Mvh Jarle